Marketing er en dynamisk størrelse og under stadig forandring – trends, teknologi og taktik ligger aldrig stille.
Derfor er det vigtigt som virksomhed at holde sig ajour med nye udviklinger i branchen, og en god måde at holde sig opdateret om de nyeste tendenser er ved at holde øje med statistikkerne – uanset om du fokuserer på SEO, content marketing, sociale medier, video marketing, e-mail marketing, leadgenerering, reklame, marketing teknologi eller salg.
Statistik for søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering eller SEO giver dig mulighed for at forstå, hvordan forbrugere søger og finder information om dit brand og dine konkurrenter online. Ved at inkorporere SEO-strategier i din marketingindsats øger du dit websteds synlighed og placering. Følgende statistik hjælper dig med at finjustere din SEO-strategi, så dine websidesider vises højere på resultatsiderne i søgemaskinerne samt øge konverteringsgraden på hjemmesiden og øge trafikken generelt. Her er Screaming Frog SEO og Google Analytic dine venner.
Content Marketing Statistics
Formålet med indholdsmarkedsføring (blogging) er at skabe og dele relevante skriftlige, downloadbare og visuelle medier, så din målgruppe kan blive informeret om dit brand, ekspertise, produkter eller tjenester. Statistik for indholdsmarkedsføring er nyttig information i forhold til din strategi, og giver dig indsigt i, hvordan andre løser problemstillingerne for deres målgruppe, og hvordan de genererer kundeemner. Statistik giver dig mulighed for at finde ud af, hvilke teknikker der fungerer bedst for din virksomhed, kunder og kundeemner. Er opsætningen rigtigt lavet, er Google Tag Manager og Google Analytic dine venner.
Statistik over sociale medier
Med omkring 3 milliarder mennesker på sociale medier globalt er forståelsen af, hvordan man markedsfører på forskellige sociale platforme, blevet en integreret del af enhver virksomheds succes. Disse markedsføringsstatistikker på sociale medier vil hjælpe dig med at lære, hvordan marketingfolk i dag med succes udvider deres rækkevidde, øger mærkebevidstheden og promoverer deres produkter og tjenester gennem disse platforme. Og du kan gøre det samme. Her er Google Analytic din ven.
Video Marketing Statistik
Mere end 50% af forbrugerne foretrækker videoindhold frem for andre former for indhold, f.eks. emails, SoMe og blogs. Videomarkedsføring er yderst effektiv til at appellere til og konvertere kunder. Og med smartphones er det også overkommeligt og let at implementere, uanset virksomhedstype eller ressourcer. Her er Google Analytic og YouTube Studio dine venner.
Email-marketingstatistik
Email-marketing er fortsat en af de vigtigste og mest effektive måder for din virksomhed først at få forbindelse til kunder og derefter opbygge relationer til dem. Med email-marketingstatistikker kan du finde ud af, hvordan andre virksomheder bruger e-mail for at maksimere deres ROI og få forbindelse til kunder. Hvis emails bliver sendt gennem MailChimp er der masser af statistik gemt her.
Lead Generation Statistics
Leadgenerering handler om, hvordan din virksomhed tiltrækker og konverterer interesserede, så de går fra at være kundeemner til at blive betalende kunder. Med leadgenereringsstatistikker opdager du, hvordan andre marketingsfolk bruger processen til at nå deres mål i forbindelse med konvertering af kundeemner til betalende kunder. Hvis du sætter alle sejl til, er HubSpot det perfekte partnerskab.
[ictabs alias=”tca-text-1-2″]
Annoncestatistik
Gode reklamer (fx PPC) tiltrækker kunder, forbedrer mærkebevidsthed og skaber indtægter. Denne statistik vil hjælpe dig med at forstå, hvordan forbrugere i dag ser betalte medier, og hvilke reklametaktikker der fungerer for virksomheder, der søger at tiltrække nye kunder. Er dine annoncer på Facebook, er Facebook Business Manager din ven.
Marketingsteknologier
Marketingteknologier (fx SEM) påvirker den måde, du når dit publikum på, hvordan de bruger dit site, og hvordan de interagerer med dit brand. Statistik og trends for marketingteknologi fremhæver, hvordan du bedst kan etablere forbindelse til dit publikum og kunder gennem forskellige applikationer, software og mobilkanaler. Her kan du indledningsvis begynde med at se på Statista.com men og HubSpot og Salesforce er også dine venner
Salgsstatistik
Et stærkt forhold mellem markedsføring og salg er afgørende for enhver virksomheds succes. Ved at lære hvordan din virksomhed kan øge effektiviteten gennem inbound markedsføring, bliver dit salgsteam bedre forbundet med dit marketingsteam, hvilket i sidste ende har potentialet til at øge konverteringer og salg markant. Her er tallene fra din salgsafdeling kombineret med dine markedsføringsinitiativer til stor hjælp. Desuden kan der med hjælp fra Google Tag Manager lægges målepunkter ind i hjemmesidens dataLayer, som registrerer de forskellige handlinger dine kunder foretager sig.
Bliv inspireret af marketingstatistikker
At følge med de største trends og processer i markedsføringsverdenen kan virke som en uoverkommelig opgave i betragtning af, hvor hurtigt industrien udvikler og forandrer sig. Din virksomhed kan dog nemt holde sig opdateret ved at sætte sig ind i de nyeste marketingstatistikker. Uanset hvad din virksomhed relaterer til af SEO, content marketing, sociale medier, video marketing, e-mail marketing, lead generation, reklame, marketing-teknologi eller salg, så er de seneste statistikker indenfor enhver af disse kategorier en måde at sikre, at din markedsføringstaktik forbliver relevant. Dette er en effektiv hjælp til at nå dine målgrupper og konvertere flere kundeemner til kunder.
Seneste kommentarer